Sunday, August 21, 2011

Hampir 6 Bulan Tak Update Blog!

(^__^) hai!
Lame dh x mengarut bukan2 kat blog sndiri.. thats why la aku punye post title kali ni mcm tu…
Aku nak sgt tulis sebenarnya.. Cuma mase x izin sangat.. biase la klau dah kne jdi budak skolah balik! Dah hamper 4 bulan sekolah baru nak cite…xpe la..at least ade jugak bahan nak citer…
Now, aku mendaftar masuk ke FORM 6 kat SMK TENGKU MAHMUD, BESUT TERENGGANU!....  sekolah ni femes la jgk kat Besut ni… sebut je skul ni sume org tau… cume yg x femesnye aku la.. hehe.. skul ni ngan rumah aku xde la jauh mane pun…same jauh je ngan sekolah lame.. sbnrnye aku dah penah skolah kat sini mase form1 smpai form3.. pastu xtau la angin ape rase nak lari pegi skul lain.. at last blik jugak skul lame.. (mood:happy la jgk!)  xmau la cite pasal skul ni..klau nak tau lebih sila melawat facebook skul ni sndri k.(ade kat friend list aku kat fb)
FORM 6?? Ye la… form 6.. mula2 mase lepas dapat result spm aku xtau nak smbung bljr kat mane.. bkn dpat twaran smbung belajar bnyak pun… Cuma dilemma la jgk… bile jumpa cikgu, rmai yang kasi advice kat aku suruh masuk form6 je… hati aku ckp ‘ikut ckp cikgu’ sbb cikgu ni bnyk pengalaman dia.. mane la tau kot2 rezeki kat form 6.. family pun sokong je yg mane baik untuk aku… so kire ok la kan kalau dah dapat restu.. bljr pun mudah terima…(insyaALLAH).. aku masih baru lagi kat form 6.. so aku xnak citer lebih2… insyaALLAH klau aku dah bleh proove nti aku akan citer kat sume org pasal kebaikan masuk form6!
Untuk form 6 aku ambik 4 subjek dan jugak MUET(Malaysian university English test)… 4 subjek tu stands for PENGAJIAN AM I&II, BAHASA MELAYU I&II, SEJARAH I&II, EKONOMI I&II… bila dah ambik subjek kemanusiaan ni aku rase ringan sikit kepala bnding ngan mase ambik subjek sains form5 dulu…  tpi sebelum aku ambik aliran kemanusiaan ni, aku ditawarkan aliran sains untuk form 6… nasib baik la bleh tukar dan JPN luluskan permohonan tukar jurusan…klau x abis la kepala aku pecah nak belajar subjek sains balik… x tahan+serik=xmau dah!.. lepas je aku daftar masuk form6, macam biase la… kene la  join orientasi yg skul dah arranged… orientasi tu Cuma 3 hari.. tpi 3 hari tu ibarat 3 tahun untuk aku!..sangat2 la boring bile kene duduk pastu dengar je… pen ngan kertas ade… tpi aku lukis2 bnde lain (bajet kreatif! Hehe)… tpi klau point2 penting aku catat la jugak sbb tkut cikgu tnye balik…klau x bleh jwab x ke naye..  dah hbis orientasi cikgu suruh masing2 buat pilihan nak masuk kelas ape… mula2 aku nak ambik geografi.. tpi aku fikir mase form 5 aku x ambik pun geo!... tpi aku ambik sejarah… so aku pilih la nak msuk kelas sejarah… at least aku dah ade basic bnding ngan geo yg memg xtau pape langsung… last aku belajar geo mase form 3 la… mase tu btul2 minat geo! Selalu je dpat A… hehe… dh siap pilih pakej subjek (mcm yg aku tulis kat atas tdi) cikgu pun suruh la bgerak masuk kat kelas masing2…. Mase jalan tu rase mcm baru nak msuk darjah satu sbb rmai la jgk budak2 form lain tgk.. haha…mcm malu je! Sampai kat kelas, masing2 cari la tmpat masing2… aku pilih tempat paling depan sbb yg tu je ade..huhu.. bile aku tengok kat belakang………………..punye la ramai!.. sesak sgt2 kelas tu.. x penah aku ade classmates seramai tu! Klau x silap aku masa tu hmpir 50 orang la…. Mcm biase, lelaki cume ade 11 orang n selebihnye pompuan la..
Tak lame lepas tu makin rmai yg tinggalkan kelas tu..ade yg pegi u, ade yg pegi matrik and bnyk lagi la offer lain yg diorang dapat… pastu tinggal la 29 orang… kire ok la untuk satu kelas… aku ingt dah xde yg nak kuar.. 2 minggu lepas ade lagi sorang kuar… die pindah pegi skul lame die…. So tinggal la 28 orang…. Skrang ade 6 orang laki and 22 org pompuan… member2 aku tu xleh la nk sebut name sume sbb rmai sgt..klau nak knal mber2 aku just pegi kat kitaorng punye group kat fb ‘PPU11’…. Skrg ni member aku sume best2 la …. Sgt2 la open minded… n  sporting! Klau satu kelas x sporting mane best kan… kitaorang jugak ade plan satu trip nak pegi LWoT n Cameron bulan 9 nanti… aku memang excited sgt2 nak pegi.. tapi aku kene pegi plkn yg memang aku xnak pegi sgt2 tu…. Rase frust sgt9! Aku ingt ni je time bleh sonok2 ngan member… sbb tahun dpn thun paling penting untuk kitaorang nk ambik exam besar sekali lagi… buat mase skrang aku xbleh nak bagi keputusan sama ade aku nak pegi ke tidak lawatan n plkn tu… hati cakap 99% xmau pergi plkn..hehe.. mber2 n cikgu2 pun ckap x payah pegi sebab bulan 10 nanti kitaorang akan sit for final exam untuk tingkatan 6 bawah… bgi aku exam tu lagi penting dripda plkn!...  skrg xmau fikir lagi sbb skrg ni pun aku tgh exam TOV…. Klau fikir psal plkn memang x abis punye…  aku rase cukup la kot untuk mlm ni.. klau cite sume mlm ni, esok nak citer ape..huhu.. skrg nak kena hadap buku sejarah plak sbb lusa aku ade paper sejarah!.. see ya!! (^___^)


No comments:

Post a Comment