Sunday, October 9, 2011

Demam Exam!

hai!... Emm, salam... skrg kul 4.20 pgi... aku baru je siapkan aku punye proposal research n kolokium yg cikgu mintak pgi tdi.. ntah btul ntah tidak... xpela.. mintak cikgu check mane yg x ok esok pagi.. ade mse luang ni tringin jgk nak menulis kat sini..

BTW, my final exam for this year is just around the corner.. lgi 5 hari la lbih kurang.. aku nyer exam start 16 hb 0ktober/ahad... aku punye first paper bahasa melayu 2..... agak risau jgk sbb cikgu BM dah 3 minggu x msuk kelas.. biasela..guru cemerlang asyik sibuk je.. tpi nak wat cane..tawakal je la.. insyaALLAH bleh... yg penting usaha!. exam dah dekat...selsema pun makin teruk.. ni sume pasal tersedut asap rokok sape punye ntah.. rase bengang je kat perokok2 ni.. sng2 je bakar duit..tpi klau mintak bayar ke arah kebaikan bkn main bgi alsan itu ini.. tpi klau rokok......emmm..lgsung x kisah! susah jgk klau jwb exam dlm keadaan selsema ni.. sgt3 rimas!  bab kate 'org tu' ade bnde yg x diundang akn keluar meleleh ikut hidung! hahaha... nt wat cane..trime je la.. 

Anyway, walaupun selsema, aku tetap bersyukur sbb ni sume ALLAH yang bgi.. stakat selsema sikit xkan dh nak mengeluh kan..orang lain sakitnye lebih teruk dari aku..ade yg x bleh jln langsung. n ad jgk yg langsung x bleh bgun..lgipun setiap bnde yang ALLAH swt bgi kat hamba die sumenye ujian.. senang pun ujian, susah pun ujian jgk.. sbgai contoh klau kite diberi nikmat senang oleh DIA, mesti DIA tgh nak uji kita sama ada kite ingt tak kat die bile kite sng... ni x, ingat dia mase susah je...bile dah senang jdi zero trus!... x bleh mcm tu.. klau dah senang kite patut bersyukur... ALLAH akan tmbah nikmat kepada hamba DIA yg bersyukur.. insyaALLAH..

Lepas exam nanti aku berhajat nak menulis secara serius kat blog aku sndiri.. hajat je... belum tntu jdi sbb thun dpn nak exam STPM.. so xtau la ade mase ke x.. bnyk bnde yang mndorong aku untuk tulis ngn serius kat blog ni..antaranya lepas aku umur 18 aku makin kenal ngan bnde di sekeliling..so faktor2 tu dah tolak aku untuk berkongsi idea ngn semua orang dgn cara penulisan blog!.. aku paling harapakn sokongan dari aku punye umi..insyaALLAH die x kisah....

So, aku pun nak gi tgk2 buku jap n lepas tu siap2 nak gi skul.. bye for now!.. =) 

No comments:

Post a Comment